Welcome home Nathalie

Oj, oj, var ska jag börja? Det har hänt så otroligt mycket under de senaste dagarna och mina känslor går upp och ner fortare än en berg-och-dalbana.

Att säga hej då till alla i Sverige är något utav det svåraste jag gjort, speciellt när jag gick ifrån Becca och Mamma på flygplatsen. Jag grät och mannen i passkontrollen som såg alltihop, klappade mig på axel och försökte säga några tröstande ord. Efter det väntade nästa problem, jag är fruktansvärt flygrädd!!! Som tur var fann jag och Lovisa varandra (en annan svensk au pair som också är flygrädd), vi satte oss i en bar och drack Chardonnay. Det lugnade våra nerver lite grann och väl inne i flygplanet blev vi vän med en av flygvärdarna så han serverade oss gratis Champagne.

Väl framme i USA blev vi eskorterade med buss till Sheraton Meadowland hotel för att påbörja våran intensiva tredagarskurs. Det mesta vi de lärde ut kunde alla redan, men det var väldigt kul att träffa en massa andra au pairer. Jag delade rum med en tjej från Spanien och en annan från Thailand. Ana (tjejen från Spanien) och jag har blivit riktigt bra vänner, men jag gillade verkligen inte Ha som hon sa att hon hette, men det stod något annat på hennes namnskylt, hon gick upp mitt i nätterna och började prassla med saker, duscha, och sedan blåsa håret. Första natten var både Ana och jag för trötta för att säga något om det, men den andra natten blev jag riktigt arg och sa åt henne att gå och lägga sig, men hon tittade bara på mig och gick in i duschen. Hennes beteende var extra jobbigt för vi var nämligen tvungna att gå upp klockan 6 varje morgon för då ringde de och väckte oss från receptionen.

Just nu sitter jag i mitt nya rum hos min värdfamilj. De är väldigt snälla, men jag längtar hem. Jag saknar er så fruktansvärt mycket.

Nu ska jag kolla på massa bilder hemifrån och sedan ska jag lägga mig i sängen och kolla på family guy.

<3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kommer finna dig till rätta snart gumman, saknar dig också, kramar <3

2009-09-25 @ 07:23:37
Postat av: joss

det är säkert värst i början, det kommer gå bra ska du se! :)

2009-09-25 @ 07:54:24
URL: http://dontpaniic.blogg.se/
Postat av: Katarina (Sofias mamma)

...och vi mammor längtar hela tiden efter er....men tiden går fortare än man anar..tro mig.

2009-09-25 @ 11:23:03
Postat av: Shirin

Natta, du kommer komma in i det såå bra! Tiden kommer flyga och plötsligt är du hemma igen och frågar - var tog tiden vägen? Njut på och ta vara på alla erfarenheter som denna tid kommer att ge dig! Ta hand om dig. Stor kram Shirin som sitter på jobbet helre skulle vara i NY :)

2009-09-25 @ 15:36:31
Postat av: Natha

Tack allihop för era uppmuntrande kommentarer :)

2009-10-02 @ 19:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0