I <3 NY

New York är min nya favoritstad, allting finns här.

Det var underbart att träffa Sofia, vi har inte setts på sju månader men det märktes inte alls, vi pratade på om allt och inget precis som vanligt.

Klockan nio imorse tog jag en taxi till Rokonkomo railway station, för att ta tåget in till NYC, väl framme i The City, upptäckte jag att det inte går att ringa med min mobiltelefon här (vet inte varför men tror att det har med olika nät att göra), hälp tänkte jag, vad gör jag nu, men jag fick syn på ett par mynttelefoner så jag ringde Sofia därifrån. Jag visste att jag var på Penn Station och precis bredvid en affärskedja som heter Hudson News men inte mycket mer, som tur var hittade Sofia mig i alla fall. Det var ett riktigt lyckligt återseende. Efter det rörde vi oss vidare mot tunnelbanorna, precis innan vi skulle kliva på var det en kvinna som frågade oss "är ni tvillingar" vi höll på att dö av skratt för Sofias och min enda likhet är att vi har blont hår, ananars är vi totalt olika. När vi sedan satt oss ner på tunnelbanan var det en man som frågade ifall vi pratade svenska, ja sa vi, och efter det gick han av. Samma man såg vi lite senare när vi nått vårat mål Soho, vi passerade honom på gatan och han stoppade oss och sa "Now I've seen you twice, so I gotta say hello" vi stannade upp och småpratade lite, i hans hand såg jag en liten glasflaska innehållande något som såg misstänkt bekant ut, och när jag vände blicken mot hans vän såg jag att han rullat sig en fin liten hemmagjord cigarret och vi fick frågan "do you girls smoke pot?"  Både jag och Sofia skrattade tills vi kiknade, medan vi skyndade oss därifrån. Här röker man tydligen på mitt på ljusa dagen i gatukorsningar ^^.
I Soho köpte jag en plånbok från DKNY, den är ursnygg om jag får säga det själv. Efter det satte vi oss på en pizzeria och åt, det var jättetrevligt tills en äcklig gubbe kom och satte sig vid vårat bord utan att ens fråga om det var ledigt, han snöt sig högljutt hela tiden. Jag blev riktigt irriterad på honom och till sist bad jag honom att gå in på toaletten och snyta sig istället, han flinade fånigt, men slutade i alla fall.
När vi var mätta och belåtna kände vi oss klara med Soho och tog därför tunnelbanan till Times Square, där gick vi direkt till första bästa Starbucks och avnjöt varsin kaffe. När vi druckit upp och kände att vi skvallrat klart gick vi i lite fler affärer, och jag spenderade lite mer än vad jag borde ha gjort inne på Victoria's Secret.
Medan vi strosade längs gatorna i Times Square kom det fram en man till oss som frågade ifall vi gillade komedi, och sen erbjöd han oss ett VIP-kort till en show som kommer att gå ända till december och sändas i MTV! Sjukt kul! Sofia kan tyvärr inte vara med eftersom hon ska åka tillbaka till Seattle om några dagar, men jag fick ta med en annan vän. Jag har frågat Ana och jag hoppas att hon vill följa med. Förutom att man kommer få se en show och vara med i MTV, kommer de bjuda på mat och drinkar!

Det var min dag det :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig dag gumman!!! Skönt att göra nått helt annat och så roligt att du träffade Sofia också! Tvillingar kan inte jag heller säga att ni ser ut som, ska vara håret då som du skrev:) Så glad att din dag blev så bra, kramar i massor <3

2009-10-02 @ 09:23:16
Postat av: beccs

haha men shiit vilka människor!:P

sjukt kul att du fick dom där vip biljetterna vad var det för show? :)

<3

2009-10-02 @ 09:36:21
Postat av: Natha

Härligt var det :) Men saknar er!

2009-10-02 @ 19:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0