Helgen

Vet inte riktigt hur jag ska börja eller vad jag ska skriva, men kan i alla fall säga att jag har haft en underbar helg. Fredagen började riktigt dåligt, jag var trött hade hemlängtan och allt gick emot mig. Ett av mina värdbarn har det lite svårt just nu i och med att de fått en liten lillebror, det har nog blivit lite för många förändringar för honom på sistone. Detta är absolut förståligt men det gör det inte lättare för mig när han gör tvärtemot vad jag ber honom och säger "I'm gonna through you in the garbage!". Han är egentligen världens gulligaste, men som sagt har han det lite jobbigt just nu, får hoppas att det går över snart. Fredagen var som sagt en jobbig jobbdag eftersom jag fick höra "I'm gonna through you in the garbage" hela tiden, och det blev inte bättre av att jag var tvungen att bända upp familjens hunds mun när hand försökte äta upp barnens play-doh. Barnen skrek och grät för de trodde att de skulle förlora sin älskade play-doh, och jag skrek för att jag var helt nerdreglad och var tvungen att tvätta bort skiten från både degen och mig. När jag slutade skypade jag med mamma och grät, det blev lite för mycket för mig helt enkelt, men efter att ha pratat med henne kändes det mycket bättre. Efter det slängde jag mig in i en taxi för att åka till Kylie (en tjej från Nya Zeeland), redan inne i taxin kände jag att det skulle bli en bra kväll, till skillnad från dagen, taxichauffören spelade rnb på hög volym och någonstans vid horisonten sköts det upp fyrverkerier. Hos Kylie gjorde vi (au pairer) oss i ordning och sen var det dags för costume party! Det var bra stämning och alla hade kul, jag träffade jättemycket nytt folk, och vid sjutiden på morgonen drog vi vidare till Stony Brook college och fortsatte festa tills vi somnade av uttmattning. När vi vaknade igen var det dags för nästa fest, den hölls på själva campus, den var ganska lam i jämföresle med fredagens party så vi drog tillbaka till andra änden av colleget och spelade beer pong, dansade och hade kul. Festerna här är helt galna, jag har alltid undrat om de är som i filmerna och nu har jag svaret, ja det är de! Förövrigt lyckades jag ha sönder ett tak när vi skulle gå upp på vinden, om det är någon som ska lyckas med det så är det väl jag, mitt nya smeknamn är "Nathalie the destructor".

På söndagen drog jag och Tess och shoppade, notera att vi gjorde det i samma smink och kläder som vi hade festat i (vi hann inte åka hem), oduschade, trötta, och lyckliga strövade vi omkring i "the mall", och plötsligt kommer det fram en kvinna som frågar ifall vi skulle vilja jobba som modeller. Jag trodde först att hon skämtade med tanke på att vi inte duschat, och såg jävligt trötta ut (i alla fall jag, Tess looked fab), men nej då! De tog våra kontaktuppgifter och ska ringa inom fem dagar. Awesome!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0