Första jobbdagen

Helgen var till för att lära känna familjen och dess rutiner, men idag, måndag, började jag jobba. Det gick bra, pojkarna är snälla men de kan vara busiga också. De visste att jag hade extra mycket hemlängtan idag så de "byggde" ett litet hus på garageuppfarten där min familj kunde bo, hur gulligt är inte det!?! Jag har även lärt känna en norsk tjej här, jag pratar svenska med henne och hon pratar norska med mig, det är jätteskönt för ibland blir det jobbigt att prata engelska hela tiden. Jag och Isabel, som hon heter, tog en kaffe på Starbucks, bowlade, och åt på Taco Bell i lördags. Mys! Jag trivs verkligen i den här familjen, min värdmamma och jag är rätt lika på vissa punkter har jag upptäkt, jag skulle gå och lägga mig sent en kväll men var sugen på något gott så jag smög ner till köket för att hämta min Ben&Jerry's chocolate chip cookie dough, och jag skulle precis tända lampan när jag upptäckte att den redan var tänd, min värdmamma stod nämligen och mumsade i sig kakor, haha! Hon frågade om jag skulle hämta mig glass "ja" svarade jag och vi såg på varandra och skrattade, sen smög vi båda tillbaka till våra sängar. Nu ska jag och Isabel till Target och förmodligen göra av med lite pengar på rätt meningslösa saker:).

Kommentarer
Postat av: Jonna

vad skönt att allt har löst sig, å fy fasen vad gott med ben&jerrys! nu kommer jag gå å vara sugen heela dagen :P hare bäst! <3

2009-10-13 @ 08:28:29
URL: http://jonnagothlins.blogg.se/
Postat av: Mamma

Underbart att mötas i köket sådär mitt i natten! ;)

2009-10-13 @ 08:44:51
Postat av: Eveline - Lättsam blogg med humoristisk twist

spännande blogg, är själv sugen på att bli au-pair. en himla tur att du fick en ny familj, den förra lät inge vidare. lycka till med resten av ditt år! :)

2009-10-14 @ 04:13:06
URL: http://evelines.webblogg.se/
Postat av: Becka

Härligt att höra att du fått en ny familj o så :) det är kul att följa din blogg! :D

2009-10-16 @ 10:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0