Kissie och alla andra vandrande ansikten

Jag ställer mig frågan som alla nog ställt sig själva någon gång, var är världen påväg? Efter att ha läst Kissies blogg ett par gånger blir jag förskräckt över att det finns folk som ser upp till henne. Hur kul tror ni egentligen att det är att vara henne? Visst hon har mycket pengar som hon kan köpa flera ton kläder med och hon är känd, men vad tror ni man kommer ihåg sen när man sitter där på ålderdomshemmet och tänker tillbaka på sitt liv? Tror ni det är pengarna man hade i plånboken och alla kläder man köpte? Tror ni man känner sig stolt över att man festade flera dagar i veckan och att folk kände igen en på stan för att man "vågade" vara elak mot folk. Jag tror att det man uppskattar och kommer ihåg är upplevelser och människor man älskat. Jag kan inte påstå att jag inte gillar smink och kläder men det är inte det intresset som personifierar mig, det finns så mycket mer jag kan än att sminka mig och sätta på mig fina kläder. Jag höll på att kräkas när jag läste ett stycke ur kissies blogg där hon skriver om varför hon ska operera brösten "Det är bara för jag tycker det är snyggt. Inte för jag ska vika ut mig eller någonting sånt! Sen att min framtida man ska bli nöjd." Det är bra att hon har tillräckligt med vett i skallen för att inte vika ut sig, men att operera brösten för att hennes framtida man ska bli nöjd! Hallå! Vill du se ut som du gör bara för att behaga en potentiell man? Är det inte först och främst du som ska trivas? Kärlekar kan komma och gå men dig själv får du alltid dras med. Och påtal om kändisskap, skulle det inte vara roligare att bli känd för att man gjort något bra? Kanske skrivit en helt awesome låt, en jättebra bok, eller kanske bli en suverän statsminister? Jag tror många unga ska akta sig för vad de gör för när man blir äldre får man oftast andra värderingar och ser livet på ett helt annat sätt än man gjorde när man var ung.

Nej fy fan bjud på dig själv, ha kul och lev livet istället!


Lyckan måste komma inifrån också

Kommentarer
Postat av: Sami Hoikkala

Kan bara instämma, hon är helt enkelt lite för skev för att få synas offentligt.

2009-11-24 @ 18:30:11
Postat av: Sabrina

Så rätt skrivet (av dig alltså ;)!!

2009-11-24 @ 22:54:17
Postat av: Pavel

Stämmer ganska bra det här =)

2009-11-25 @ 15:34:36
Postat av: Agnes

Du har alltid fotterna pa jorden, en av dem manga orsakerna till att jag alskar dig!

2009-11-26 @ 12:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0