Cha bloggen

Jag känner att jag har varit lite inaktiv här, ska försöka ändra på det. Börjar komma in i rutinerna nu, och jag har börjat fatta att jag faktiskt bor här. För er som vill veta så jobbar jag vanligtvis mellan 8 (eller 9 när pojkarna inte har pre-school) och 5, och är ledig på helger! Jag gillar mitt schema och ska absolut inte klaga, finns många au pairer som har mycket värre (även de som har bättre). Dagen börjar vanligtvis med att jag ska väcka pojkarna, men det har jag nästan aldrig behövt göra för de vaknar av sig själva, efter det sätter jag på TV:n och deras favoritprogram och fixar frukost medan de kollar på Wow Wow Wubbzy. Thomas äter alltid jättemycket, men Jack får man lirka med, jag brukar säga att jag ska ta hans napp om han inte äter något, en procdur man får upprepa tills han tryckt i sig minst en och en halv baby pancake. Efter frukost är det påklädning och tandborstning som gäller, sen är det time for pre-school. Pojkarna går i pre-school tre dagar i veckan, de dagarna de inte gör det består mest av lek, vilket för mig innebär spring mellan källaren, deras sovrum, vardagsrummet, och bakgården. Jag gillar verkligen men som alla barn kan de vara riktigt jobbiga ibland, speciellt när de inte vill göra som jag säger, vid sådana tillfällen har jag lite olika taktiker, antingen säger jag att jag ska ta den leksaken som de leker med för stunden och ge den tlll barn som inte har leksaker, eller så får de sitta i "the naughty corner".

Det jobbigaste med att bo i någon annans hus (tycker jag) är att känna att ingenting är riktigt ens eget. Det är inte så att jag känner att jag stör min värdfamilj om jag kollar på tv eller något sånt, men jag kan inte slappna av helt, det är därför jag nästan aldrig är hemma när jag är ledig. Tror att många au pairer känner så för nästan alla jag känner försöker komma ifrån huset så mycket som möjligt.

I helgen är det party på Stony Brook college (igen), det kommer nog bli kul, ska försöka att inte ha sönder några tak den här gången.

Kommentarer
Postat av: Pavel

"the naughty corner" låter lite brutalt xD

2009-11-06 @ 19:51:25
Postat av: natha

haha aa akta dig jag kanske sätter dig där ;)

2009-11-06 @ 23:19:05
URL: http://katteeen.blogg.se/
Postat av: Pavel

skulle inte ha något emot det :D

2009-11-13 @ 00:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0